Koska edellisestä (ja ainoasta) huoltokerrasta oli kulunut jo kohtuullisen kauan aikaa, varmistin huoltomanuaalista jokaisen työvaiheen ennen sen suorittamista. Alentaja purkaantui palasiksi nopeasti ja heitin kaikki o-renkaat ja vaihdettavat osat suoraan roskiskippoon sekaantumisvaaran välttämiseksi. Tuossa vielä DST purettuna:
Normaalien "sukellustyökalujen" (kiinto- ja kuusioavaimet) lisäksi käytin purkamisessa haka-avainta, letkulähtöön ruuvattavaa alentajan pidikettä (holding bar) sekä messinkistä piikkiä o-renkaiden irrottamiseen. Pidike oli kiinni pienessä ruuvipenkissä, ja yhdistelmä kyllä helpotti toimia vääntöä vaativissa kohdissa.
Kokoamisvaiheessa tarvitaan lisäksi välipainemittaria ja erityistä happirasvaa. Normaalit rasvathan pidetään puhtaasta hapesta kaukana, happipesun tarkoitus on juuri poistaa mm. nuo rasvat! Itse pesun suoritin ultraäänipesurilla, pesuaineena käytin Spectacaren pesuainetiivistettä, koska Riihimäeltä appelsiiniöljytiivisteen löytäminen ei onnistunut. Talo-tarvike kyllä myy sitä, mutta näytti saavan vain nettikaupasta. Huoltotarvikkeita ja litkuja voi kysellä esimerkiksi Sukellusluolasta ja Scubamafialta.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti